er

Wednesday 18 October 2017

DOWNLOAD VIDEO DARI YOUTUBE : ATUBE CATCHER

Salam.

Harini ain nak berkongsi tentang cara-cara untuk muat turun (download) video dari youtube menggunakan perisian (software) aTube Catcher. 

Langkah pertama, anda perlu memuat turun perisian tersebut dari laman web aTube Catcher. 


Setelah perisian selesai dimuat turun ke dalam komputer anda, buka perisian aTube Catcher yang terdapat di dalam komputer anda. Kemudian,  anda perlu menyalin (copy) url video yang ingin dimuat turun di youtube dan tampalkan di dalam ruang yang disediakan seperti di bawah. 


Setelah anda menampal url yang diingini, anda perlu menetapkan jenis fail yang anda ingin muat turun. Atube Catcher menyediakan pelbagai pilihan jenis-jenis fail yang boleh dimuat turun. Anda boleh secara automatik menukar (convert) fail video kepada audio. Sekiranya fail ingin dimuat turun dalam bentuk video, anda perlu memilih WMV atau lain-lain fail yang dikhaskan untuk video. Namun, sekiranya fail tersebut ingin ditukar kepada bentuk audio, anda boleh memilih MP3 atau MP4 dan sebagainya. 


Setelah memilih jenis fail yang ingin dimuat turun, anda perlu klik DOWNLOAD dan fail akan dimuat turun ke dalam komputer anda secara automatik dan anda boleh menikmati serta menonton video yang telah dimuat turun. Selamat meneroka!


No comments: